25 May 2010

Makhluk Perosak...


Ini adalah iklan makhluk perosak ahhahah....

Ha.. ni lah alkisah nyer.. Aku bukan Serangga... hahaha macam tajuk lagukan, tapi bukan itu yang nak ku ceritakan.. Bila anak dah sekolah, kalau kite tersalah cakap sikit jer laju jer mereka betulkan. Almaklumlah pelbagai subje yang diajarkan. Suatu hari aku menganbil danish dari sekolah naik moto, paham-paham ler teriknyer..

Sampai jer kat Traffic Light, lampunya merah plak...Kalo dedulu kite nak ambik lesen memandu kene belajar undang-undang semua tu mesti penceramah tu terangkan pasal traffic Light ni.. Ok sambung cerita balik. Dengan keadaan panas tu aku mengambil keputusan untuk melanggar jer lampu isyarat tu.

Tiba - tiba danish bersuara... eh ibu lampu tu kan warna merah.. kenapa ibu jalan? Cikgu cakap kalo lampu merah kene stop.. aku pun diam jer x nak jawap hehehe... dlm hati aku berkata.. ishh kat sekolah tadika ni cikgu ajar undang-undang jalanraya ker... hehehe si danish ni tak kan puas hati tanpa jawapan yang munasabah..

Maka, untuk aku cover kesalahan aku tu.. aku pun jawap lah... ini kecemasan tak per... ibu sakit perut .. nak berak wakakka... jadi ibu nak cepat balik... danish pun diam jer... lega rasanya dia boleh terima jawapanku...

Kesimpulannya... jangan cuba nk menipu anak dan merosakkan pemikiran mereka... wakaka... Pesanan dari penaja... jangan cuba meniru cara ini hahahhaha...
ha...

ha...

ha...

.

.

2 comments:

  1. esok2 kalo dia nk terberak time ateh motor jenuh ko nk kena langgor lampu merah teh. lantak!

    ha ha.


    .

    ReplyDelete
  2. dak akak,
    hahaha.. kalo gitu aku senyum jer lah

    ReplyDelete