12 June 2011

Skill keturunan.....

Ha.... kalau cerita bab keturunan ni memang subjektif..
Ada yang bagus dan yang tidak...
Kalau bab penyakit keturunan semua orang tak suka...
Termasuklah daku yang tak sukakan penyakit segala...
Tapi kalau ada bakat dalam hal lain memang seronok...
Contohnya pandai memasak, menjahit dan segala lah...

Ha.. buka cerita pasal bakat memasak ni kan..
Keluarga aku memang cukup handal...
Handal sangat ker???
Boleh dikatakan handal juga lah...
Mak aku kalo masak aper pun semua orang cakap sedap...
mintak resepi?? campak-campak katanya..
Opah aku plak...
Memang handal buat kuih tradisional ni..
Kuih bahulu suji, kuih bakar mentega dan kuih bahulu biasa..

Bab buat kuih muih dan kek... aku mewarisi lah..
Bab buat kuih bahulu suji.... mak aku handal...
Bab buat kuih bahulu biasa... kakak gua handal si TasikMerah tu..
Tapi kuih bahulu tasik kan 'style' moden dah hahaha
Dulu bakar guna kayu api.... Tasik pakai oven
Dulu kepok guna tangan jer telur ngan gula....
Tasik pakai mesin beb... hahaha...

Aper pun caranya.. bahulu tasik memang menjadi..
Kalau cerita ngan opah gua.. garenti dia bangga dengan tasik...
Wah.. mengampu abis N3 aku harini...
Okey lah kesimpulannya N3 aku arini..
Nak bagitau Tasik pandai buat kuih bahulu...
Sedia menerima tempahan........
Kah kah kah.........






p/s : edisi melarikan diri........

3 comments:

  1. Aku dah rase bahulu tu....
    Kome udah rase ker?????





    apa lagi tempah ler raya dah nak dekat..
    awal bln pose tempahan ditutup...
    hehehhe

    ReplyDelete
  2. ayam percik aku bila nk puji?
    hahaha...


    .

    ReplyDelete
  3. tunggu n3 seterusnya hehehhe

    ReplyDelete