07 August 2012

Muhasabah Diri...

Assalamualaikum sahabat...

Begitu lama tak "update" blog...
Masaku agak terbatas..
Dengan rutin harian dan kerjaya..
Sengaja menyembunyikan diri sambil Muhasabah diri
Melarikan diri dari berdepan dengan karenah manusia..
Tahun ini berdepan dengan bermacam dugaan
Menjalani dengan tabah dan redha...
Dengan lebih mendekatkan diri pada Yang Maha Esa..
Agar mendapatkan ketenangan jiwa....

Hari ini aku lagi diuji...
Aku cuba mengeraskan hati terima semuanya dengan redha...
Aku tak mahu menangis lagi..
Dan sudah penat aku menangis
Cuba mengeraskan hati sekeras-kerasnya..
Agar aku lebih redha dan terus redha...

Dengan ini aku putuskan..
Pedulikan apa orang nak kata
Hidup mesti diteruskan seperti biasa
Biarlah hanya jiwa raga yang tahu
Biarkan hanya jiwa yang terasa pedih dan perit..
Biarkan saja jiwa yang merintis...
Dimuka hanya pancarkan senyuman
Disebalik senyuman yang menyimpan 1001 rasa...

Aku hanya senyum dan terus tersenyum....


.
.
.





10 comments:

  1. helllooooo adik tas.....

    senyum mematikan resah

    ReplyDelete
  2. Hello kawan kak Tas....

    oleh itu kita harus terus tersenyum....

    :)

    ReplyDelete
  3. sabo ye.. bulan2 pose ni mmg byk dugaan..

    ReplyDelete
  4. tau pulak drsinga tu ko adik aku eh... hehe.



    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. tauuuuuuuuuuuuu...

      :P

      ko tumpang gambau bubur kacang kering kot dulu kat blog ereen

      Delete
  5. hai adik Tas,
    semoga tabah menjalani dugaan.
    aku pun sama gak, perlu tabah menjalani kehidupan...

    selamat berpuasa dan semoga dapat lailatul Qadar.

    ReplyDelete
  6. eda...

    betul eda...
    kawal perasaan dibulan ramadhan..
    dugaan nak ngajo ank2 pose..
    alhamdulillah belum poteng lagi..


    Kak Tas...

    tu lah mana dia tau yerk..
    pengikut setia kamu kot kak
    hehehe

    Nizam..

    Insya Allah tabah...
    Dugaan bulan pose..
    Dah berapa hari tinggal pose tu?
    hehe

    Selamat berpuasa juga
    Tingkatkan amalan 10 malam terakhir...
    Insya allah...

    .

    ReplyDelete
  7. kawan memuah aku tu... hehe.

    tak gitu doc...?




    .

    ReplyDelete
  8. ewah... muah...muahhhh pulak



    :)

    ReplyDelete