17 February 2011

Kek Gula Hangus hampir terhangus....





Ini adalah kek yang ingin aku cuba dari dulu
Tapi masih belum ada keyakinan nak buat...
Kalau tak yakin... jangan ler sesekali nak buat..
Sebabnya mesti tak jadi....(bagi diriku)
Kek ni aku buat 2 hari lepas....
Dengan yakinnya semperna Cuti Maulidurrasul..

Bila kek dah masuk dalam oven...
aku terus buat hal lain termasuk ngadap "muka buku"..
Biasanya kek ni akan masak dalam masa 1 jam
Leka punya leka tiba-tiba ada bau...
Teringat kek dalam oven dan tengok jam..
waaaa....... dah 1 jam 15 minit berlalu..

.

.

Habis hangus lah kek gula hangus.... cepat2 bukak oven..
Mujur tak berapa nak hangus...
Makanya kene letak Menara condong lah kat belakang rumah...
setiap 15minit dia berbunyi...
mesti tak terleka....


.


.

2 comments:

  1. namapun gula hangus...pahit pahit manis gitu...

    ReplyDelete
  2. ya... betol.. tapi manis yang lebih
    hahaha

    ReplyDelete