11 August 2011

Cikgu?????



Alkisah lama mahu cerita tetapi sering terlupa
Aku sering ditanya..
Bila berjumpa dengan orang yang baru aku kenal
Contohnya terjumpa ketika membeli barang
Sambil memilih lalu bertegur sapa
Dan makcik itu bertanya mengajar dimana?
Aku terkejut dan tersenyum
Bukan cikgu ker?... makcik tu bertanya lagi...
Aku hanya senyum dan mengelengkan kepala...

Bila ke pasar besar
Akak yang berniaga disitu dan aku sering membeli dikedainya
Sampai sahaja aku dikedainya..
Beli apa cikgu?... akak tu bertanya
Aku senyum dan memberitahu apa yang aku mahu...

Baru-baru ini disurau...
Selesai solat berjemaah..
Makcik disebelah aku menyapa lalu berkata...
Cikgu ker?
Aku menafikan dan tersenyum lagi...

Persoalannya...
mengapa semua kata aku cikgu...
dicelah mana perwatakan cikgu itu???
kadang-kadang ketawa sorang....




Maniskah cikgu ini???


..
..
..



4 comments:

  1. kahkahkah...

    teh.
    aku rasa muka kita ni muka cekgu la.
    ko tau.
    hr tu ada gak org tanya aku.

    yu cekgu kat jasin eh...?

    dah pulakkkkkkk....

    haha.



    .

    ReplyDelete
  2. dah che'gu pulak...!


    nsib baik tak kata ' awak datin tu ke?'

    mau kembang semangkuk...

    ReplyDelete
  3. Dak Akak..

    Adus.. ko pun jugak ker...
    ngape yer.. tang mana nampak cikgu..
    kih kih kih...
    aku dulu ngajo kelas microsoft office 6 bulan
    pernahlah kene panggil cikgu kejap...
    hahahhaha....

    AKU..

    ush datin pernah jugak..
    tapi sekali jer...
    cikgu ni banyak kali..
    mushkil nie......


    .

    ReplyDelete